Teknisk förvaltning

SVEFAB är vår tekniska förvaltare som bistår föreningen med fastighetsnära tjänster.

Vid fel i ditt boende alternativt allmänna utrymmen sker anmälan här. Om din felanmälan gäller ett garantifel så skickar SVEFAB detta vidare detta till våra leverentörer. 

Vid akuta ärenden, ring 020-544 022 för att bli kopplad till kundservice inom kontorstider 07-16 samt till jour utanför kontorstider.

Jouren för akuta fel ringer du om det föreligger ett direkt hot om skada på personer, fastighet eller egendom, samt om ärendet ger stor störning för verksamheten. Detta kan till exempel vara:

  • En vattenläcka/inget vatten kommer ur kranen
  • Ditt hem är strömlöst
  • Kyl/frys har slutat fungera
  • Det är stopp i toaletten
  • Genomslag fönsterruta
  • Strömlöst i tvättstuga
  • Rinnande/sprutande vatten

Svefab tar betalt för att åka ut och titta på felanmälningar, denna kostad står medlemmen för själv. 

Har du andra frågor kan du kontakta företaget på info@svefab.com. Deras hemsidan hittar du här

SVEFAB

Hackstavägen 22, Box 613

184 27 Åkersberga