Felanmälan

Fel i boendet

VIKTIGT! Svefab tar betalt för att åka ut och titta på felanmälningar, denna kostad står medlemmen för själv. 

Har du fel eller problem med ditt boende, kan du kontakta vår tekniska förvaltare Svefab. Vid akuta fel kan du kontakta företaget dygnet runt på telefon 020-544 022. Vid icke akuta fel kan du göra en felanmälan här

Du kan också välja annan valfri entreprenör.

Återigen: Du som bostadsrättsinnehavare står själv för kostnaden oavsett val.

Läs mer om SVEFAB och vad som räknas som akuta fel.

 

Reklamationsärenden till KODUMAJA

OBS! Gällande regelbundna garantiarbeten: Det är inte nödvändigt att felanmäla justeringar av öppningar i ytskikt, sprickor på väggar och innertak etc, eftersom det ingår att åtgärda enligt Kodumajas standardprocedur.

Alla andra reklamationer som är garantiåtgärder som rör själva huset, ska rapporteras direkt till Kodumaja via mail: 

warranty@kodumaja.ee

Det är upp till bostadsrättsinnehavaren själv att reklamera direkt till Kodumaja enligt gällande garanti. 

FELANMÄLAN - GARANTI

(Rapport sker på engelska till Kodumaja) 

Husbyggnader

Kodumaja AS

Handi Lankots, + 372 5860 2849, warranty@kodumaja.ee

To provide you better service we have several proposals in reporting, registration and processing of the claims as follows:

Reporting:

Headline of the mail:

Ref nr /Valsjöterassen/1329_7_20/

Content of the claim:

In order to be able to process your inquiry, the following also be stated in the text:

Owner's name, address and mobile number.

Complete description of the complaint.

It must be clear what the defect in the delivery is and how the defect occurred

Documentation in the form of (exact location: name of the room, photos: distance and close-up view)

Otherwise refer to "complaint routines" in the FDV documentation.

We also request that only one complaint case be sent per inquiry to avoid a longer processing time.

NB! Claims about regular warranty works: not necessary to describe adjustments of the openings, cracks on the walls and ceilings, cause that is our standard procedure anyway.

Registration and processing

Each single case gets ref. number

In further dialogue, it is also important that Ref nr. kept unchanged

If you wish to complain about other matters, it must be sent as a new case to our e-mail: warranty@kodumaja.ee

Please take care of the case number if you contact us

OBS!

Samma instruktioner som i texten ovan finns också som pdf HÄR:

https://brfvalsjoterrassen.bostadsratterna.se/system/files/VT_-_Reklamationsinstruktioner_2022-04-05_1.pdf